Der var, som i de foregående mere end 100 år, to koncerner, der dominerede markedet for ugeblade og magasiner i 2020: Aller fra 1873 og Egmont fra 1878. Efter en markant tilbagegang for magasiner og ugeblade i perioden siden 1988 og især i perioden 2010-18 rettede læsertallene sig generelt 2019-20. De mest læste magasiner i 2020 var Familie Journal med 338.000 læsere, Hjemmet med 261.000 og Ude og Hjemme (253.000). De mest læste ugeblade var Billed-Bladet (359.000) samt Se og Hør (297.000).
Coops medlemsblad Samvirke var det meste læste månedsblad med 1.109.000 læsere. Derefter fulgte Ældre Sagen (972.000), det husstandsomdelte idé-nyt (793.000), de hjemløses avis Hus Forbi (604.000), DSB’s gratisblad Ud & Se (450.000), FDM’s medlemsblad Motor (402.000), Illustreret Videnskab (372.000) og Bo Bedre (328.000).
I magasinpressen var forenings- og organisationsblade de eneste, der oplevede fremgang 2010-20. Folkeskolen var i 2020 det mest læste med 151.000 læsere, efterfulgt af Ingeniøren (147.000), Magasinet Jæger (124.000) og Djøf-Bladet (105.000).