Den Gode Hensigt (1779)

Tidslinje

1777
Konstruktion påbegyndt
1779
Stabelafløbning
1780
Konstruktion fuldført
.

ParticulaireOstinide Farer, som bygges af Mester Erik Eskilsen kaldet Den Gode Hensigt

.
Teigning paa Durksnidt og Plan af 2det Dæk til den Particulaire Ostindie Fahrer som bygges
.

Tegning af 1ste og 2det Bord, opmaalt paa Ostindiske Compagnie.

.

Teigning af første Bord.

.

Tegning af 1ste og 2det Bord, opmaalt paa Ostindiske Compagnie.

.

Et bord til at slå op og forlænge med løse plader.

.

Teigning af Ande Huuse.

.

Teigning af Hønse Huuse.

.

2det Bord til Ostindie Faren Den gode Hensigt.

.

Teigning af Gaase- og Kalkun Huuse.

.

Teigning paa en 4re £ dig Rapert til Nye Ritz Jern Canoner til Ostindie Fahren Den Gode Hensigt

.

Fakta

Navn: Den Gode Hensigt

Type: Ostindiefarer

Nationalitet: Dansk

Konstruktør: Henrik Gerner

Stabelafløbning: 1779

Den gode Hensigt var en dansk ostindiefarer. Ostindiefareren blev bygget under konstruktør Henrik Gerner.

Byggestedet er angivet som Grønlandske Handels Plads. Konstruktionen blev påbegyndt i 1777 og fuldført i 1780. Ostindiefareren løb af stablen i 1779.

Skibet havde 32 kanoner ombord samt en længde på 135 fod og bredde på 35 fod.

Teigning paa Durjsnit og Plan af 2det Dæk til den Particulaire Vestindie Fahrer der bygges

.

Fuglebur.

.

Speilet over Comoden i Ostindie Faren Den gode Hensigt.

.

Teigning paa Løse Spiise Borde i Cahytten til Ostindie Faren Den gode Hensigt.

.

Tegning af 1ste og 2det Bord, opmaalt paa Ostindisk Compagnie.

.

Teigning af 2det Bord til Ostindie-Faren Den gode Hensigt.

.

Teigning paa en 8te £ dig Rapert nye Ritz Jern Canoner til India Fahren som bygges af 135 fods længde

.

Tegning til en Chalouppe på 6 Aarer til Ostindie-Faren Den Gode Hensigt

.

Videre læsning

Læs også om

Læs videre om

Se alle artikler fra orlogsbasen

Eksterne links

---

Denne artikel er sammensat af indhold fra databasen orlogsbasen.dk. I artiklerne får du mulighed for at dykke ned i indhold om en lang række danske orlogsskibe. Vi har valgt at inddrage så mange skibe som muligt. Derfor kan mængden af tekst og data variere, og der vil være artikler uden billeder og navne eller med meget få informationer. Læs mere om orlogsskibene.