Langeskov er vokset frem ved landevejen mellem Nyborg og Odense, hvor der efter anlæggelsen af en chaussévej i 1820 blev placeret en kongeligt privilegeret kro og et bomhus, hvor rejsende skulle betale for benyttelse af landevejen. Efter at jernbanen tværs over Fyn var etableret i 1865, blev der ved Langeskov fire år senere etableret et trinbræt, som i 1888 udbyggedes til en egentlig station.
Omkring station og landevej voksede i de følgende årtier en stationsby frem, og i 1925 havde byen 553 indbyggere. Her lokaliseredes en del mindre industri, bl.a. plovfabrik, finérfabrik, legetøjsfabrik og værktøjsfabrik. Stationsbyen opslugte i løbet af en årrække den tidligere landsby Røjerup. I 1950 var der 1.004 indbyggere, og efter 1960 foregik byvæksten især syd for jernbanen op mod den projekterede motorvej, hvis første del mellem Langeskov og Hjulby blev åbnet i 1980, mens strækningen mod vest blev færdiggjort i 1985.
Placeringen tæt på Fynske Motorvej var afgørende for lokalisering af en række større industrivirksomheder i byen. Lukningen af jernbaneoverskæringen i 1992 af sikkerhedshensyn betød en deling af Langeskov med vanskelig samfærdsel mellem de to dele. Indbyggertallet, der i 1970 nåede op på 1.976, var frem mod 2006 steget til 3.809. Efter Kommunalreformen i 1970 blev byen administrativt centrum i den nye Langeskov Kommune.